Startopdracht – vóór video 1
Laat de leerlingen een eet- en beweegdagboek bijhouden. Vraag de leerlingen om de week (of dag) voor video 1 bij te houden wat ze eten en hoe vaak ze bewegen, bijvoorbeeld de eerste/laatste 5 minuten van de dag. Dat kan op het bijbehorende werkblad.
Tussenopdracht – vóór video 2
Laat de leerlingen zichzelf tekenen op de olympische spelen. Welke sport zouden zij spelen? (eventueel op het bijbehorende werkblad)
Tussenopdracht – vóór video 3
Filosofisch gesprek: Als je 1 ding voor de rest van je leven zou moeten eten, wat zou dat dan zijn?
Verwerkingsopdrachten
- Onderzoek: Laat de kinderen een onderzoek bedenken en uitvoeren om te testen of rekenen makkelijker is na bewegen. Gebruik hierbij de 6 stappen van onderzoek doen:
- Verwonderen
- Verkennen
- Onderzoek opzetten
- Onderzoek uitvoeren
- Concluderen
- Presenteren
- Poster maken: Laat de kinderen posters maken om gezond eten of bewegen te promoten bij de andere leerlingen op school.