Startopdracht – vóór video 1

Laat de leerlingen een eet- en beweegdagboek bijhouden. Vraag de leerlingen om de week (of dag) voor video 1 bij te houden wat ze eten en hoe vaak ze bewegen, bijvoorbeeld de eerste/laatste 5 minuten van de dag. Dat kan op het bijbehorende werkblad.

Tussenopdracht – vóór video 2

Laat de leerlingen zichzelf tekenen op de olympische spelen. Welke sport zouden zij spelen? (eventueel op het bijbehorende werkblad)

Tussenopdracht – vóór video 3

Filosofisch gesprek: Als je 1 ding voor de rest van je leven zou moeten eten, wat zou dat dan zijn?

Verwerkingsopdrachten

  • Onderzoek: Laat de kinderen een onderzoek bedenken en uitvoeren om te testen of rekenen makkelijker is na bewegen. Gebruik hierbij de 6 stappen van onderzoek doen:
    • Verwonderen
    • Verkennen
    • Onderzoek opzetten
    • Onderzoek uitvoeren
    • Concluderen
    • Presenteren
  • Poster maken: Laat de kinderen posters maken om gezond eten of bewegen te promoten bij de andere leerlingen op school.